- funderar

Idag har jag besökt tingsrätten för att lämna vittnesuppgifter om en misshandel som hände för två år sen. Helt otroligt att det kan gå så lång tid i mellan, men men. Jag kände egentligen att jag inte hade något att bidra med eftersom jag knappt minns vad som hände, men man är ju tvungen att gå dit och jag berättade bara det jag sett och kom ihåg.

Jag har även kanske blivit erbjuden att hyra en lägenhet i Nynäs, vart så himla glad. Men självklart så är det massa saker som måste lösas först, varför är det alltid så? För det första så har jag rivit upp och ner på hela lägenheten här hemma för att hitta anställningsintyg för att ha ifall att det skulle bli aktuellt, men det enda jag hittar är gamla lönespecificationer. Det roliga är att jag nästa är helt 100 på att jag såg pappret för någon dag sedan bara. För det andra så kommer det troligen bli så att jag flyttar dit ensam till att börja med och Ch har kvar den här lägenheten ett tag, pga jobbet. Det går säkert att bli förflyttad till nynäs snabbt men ändå. Och eftersom jag är isåfall kommer stå själv på lägenheten vet jag inte om dom godkänner mig, ingen aning om hur hög inkomst dom vill att man ska ha. Man kan ju tyvärr inte stå skriven på två adresser samtidigt.
Sen för det tredje, kontraktet gäller i ca ett år och risken finns att jag efter den tiden står utan lägenhet, men det kan även innebära att jag har större chans att få en annan bostad i nynäs lättare.
Vågar man ta risken? Jag är så otroligt mesig när det gäller sånt här, vill gärna ha framtiden "planerad" men ändå så är det här världens chans för mig att kunna umgås med Wilma mer.
Men ja, jag vet inte, vi får se hur det blir helt enkelt.



Postat av: Style By Therese

Syr barnkläder på beställning!
Kika in på vår facebook-sida: http://www.facebook.com/StyleByTherese

2013-02-19 @ 17:19:33
URL: http://stylebytherese.blogg.se/
Postat av: Tyra

Är det denize du ska hyra av? Fan va fint gjort av henne. Men även bra för er att ni verkar komma överens?? Kul för Wilma att ha både mamma och pappa där också. Hon är så söt.

2013-02-19 @ 21:27:18
Postat av: Ina

Men kan inte båda stå på kontraktet även om han inte är skriven i lägenheten? Min kille hyrde en etta i staden han jobbade i men var skriven i staden vi bodde i, det var inga problem.

Hoppas det löser sig för er! :)

2013-02-20 @ 13:06:08
URL: http://innehosina.wordpress.com
Postat av: Rebecka 21 år - mamma, bonusmamma & bröllopsplaner

förstår att du är kluven, hade själv varit det.. Ni har ett 1a kontrakt nu då? Och att lämna ett 1akontakt för ett kontakt med 1års är ju riskabelt :/ Jag själv hade inte vågat chansat att tacka ja till ett kontrakt för 1år när jag har ett 1a kontarakt. Men det kanske är lite lättare att hitta lägenhet där uppe än här nere i telleborg... :) Men hoppas det fixar sig snart för din skull. :)

Svar: Nej vi hyr i andrahand nu också, dock en lägenhet som är på obestämd tid så den har ju varit lite som en säkerhet. Men jag känner ändå att jag inte kan missa den här chansen, är så himla glad att jag fått den, för Wilmas skull också. Egentligen är jag ingen som gör spontana grejer utan jag vill gärna vet hur allt kommer vara i framtiden och så men nu känner jag att jag måste våga chansa, även fast det värsta som kan hända är att stå utan lägenhet sen. Jag har stått i stockholms bostäder i 6 år nu men inte fått en enda lägenhet, inte ens en 1a :P Det är extremt långa köer och ibland måste man ha tur också. Sen har jag stått i nynäsbostäder sedan juli och där har dom ca 2 års väntetid på att få en lägenhet och om 1 år så har jag isåfall stått lite längre och har större chans på att få något där också :) Jag skulle äntligen få känna mig HEL igen, men som sagt, vi får se hur det blir:)
ebjf.blogg.se

2013-02-20 @ 15:32:23
URL: http://perfectlifewithyou.blogg.se/
Postat av: Rebecka 21 år - mamma, bonusmamma & bröllopsplaner

Jaha, men då förstår jag ;) jag hade också velat vara närmre Dominic, kunna ha varannan vecka och allt.. så förstår dig. ibland får man chansa! du och c vet nog bäst. hoppas allt löser sig till det bästa så du får lika mycket tid med din dotter, jag döör av längtan bara att ha dominic varannan helg. .

det kommer lösa sig! som sagt ibland får man också chansa här i livet ;)

Svar: Hihi ja men precis:) tack! Hoppas också allt blir bra, skulle vara så roligt och skönt att få vara med henne från skolstart nu. :)
ebjf.blogg.se

2013-02-20 @ 15:49:43
URL: http://perfectlifewithyou.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jag DOG typ av skratt när jag läste orden "Men det kanske är lite lättare att hitta lägenhet där uppe än här nere i t[r]elleborg"

Ahahaha, ja verkligen - man måste stå i bostadskön i 10-15 år för att få en lägga i city, men visst. Det är svårare i TRELLEBORG. Det finns inget län i Sverige som det är svårare att skaffa lägenhet i än i Sthlms län, lilla du. Det är enklare att skaffa ett förstahandskontrakt i Malmö än i Nynäshamn.

Svar: Förstår inte riktigt vart du vill komma med din kommentar? Kanske inte så lätt att veta om man inte bor i sthlm.. Och varför störa sig på något som någon annan skrivit, vilket du uppenbarligen gjorde här.
ebjf.blogg.se

2013-02-20 @ 17:01:58
Postat av: Rebecka 21 år - mamma & bonus mamma

Tycker det är svårt att få 1 hands kontakt överallt här i Sverige. Men som sagt har bara hängt i TRELLEBORG o här finns 0 lägenheter. Sen är Stockholm större självklart svårare men som sagt tänkte nog inte mig för när jag skrev riktigt :)

2013-02-20 @ 23:16:04
URL: http://perfectlifewithyou.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Vad vill du säga?:):

Kom ihåg mig?
RSS 2.0