- skolbesök

Igår besökte jag och Wilma hennes blivande skola och träffade alla hennes nya skolkamrater. Det gick bra, alla barnen skulle rita ett självporträtt och sen fick man mest kolla runt vad som fanns att göra där och så. Wilma vart rätt blyg och ville inte göra något speciellt, hon kollade mest runt. Men när man fick gå ut vart det fart på henne. Det finns hur mycket som helst att göra på skolgården, linbanor, gungor, gungbrädor, klätterställningar med mera. Det var knappt så att hon ville gå därifrån.
Jag tror att hon är lite nervös över att börja i en ny klass, men att det kommer släppa rätt fort. Pratade med hennes nya lärare och dom sa att det är vanligt att barnen är lite blyga i början när allt är helt nytt och att när dom hälsat på henne på dagis så var det full fart.
Min skoltjej!

Jag känner mig fortfarande inte helt frisk men är mycket bättre. Har en jobbig förkylning som vägrar släppa.
Jobbar idag men sen väntar fyra dagars ledighet och det ska bli så skönt!



Postat av: emelie miche

jag flyttade också alva från hennes dagisklass till en ny skola, och hon var också lite... inte blyg men lite oaktiv? i början. det märktes inte av det minsta när skolan väl började, allt funkar hur bra som helst och man kan inte tro att hon bara känt dem sen augusti :)

2013-05-16 @ 19:39:08

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Vad vill du säga?:):

Kom ihåg mig?
RSS 2.0