- Heldag ute

Idag har vi varit nere vid stranden igen, men inte så länge eftersom Wilma tjatade om att hon ville leka med kompisarna på gården. Vart nån timme iallafall. Direkt när vi kom hem så störtade kompisarna fram och sa att dom hade letat efter henne, pratade även med mamman som sa att dom frågat efter Wilma redan imorse. Roligt. Idag vart hon även mer framåt och vågade prata mer och jag har hört henne ända upp hit från gården när hon skrattat och busat. Det tar ett tag för henne att komma igång, hon är oftast tyst ibörjan, men hon är alltid med på allt bara att hon inte pratar, det släpper efter ett tag skönt nog. Dom har även varit uppe här ett ex antal gånger, när dom ska fråga något eller liknande. Det är rätt skönt med Wilma, att hon alltid frågar om hon får göra något eller kommer upp och säger vart hon går någonstans, så att jag vet. De andra barnen skulle ner och handla godis vid affären här, först ville jag inte att Wilma skulle gå dit ensam, det är inga stora gator dit eller så, det kändes bara så läskigt att hon skulle gå iväg själv. Men efter att ha pratat med dom andra fick hon följa med iallafall, dom skulle hjälpa henne med betalningen och kolla hur mycket allt kosta, och allt gick såklart jättebra. 
Hon har i stort sätt varit ute hela dagen, från 11-21, endast kommit upp och ätit sen snabbt ut igen. Det är bra för henne, att träffa nya kompisar och våga ta för sig. Hon har knappt vågat vara ute själv på gården här innan om det varit andra barn ute, nu har hon nog insett att det inte var så farligt utan mer kul. 
 
Hennes farmor kom och hämtade henne sen, hon ska sova där inatt. Både jag och Ch jobbar imorgon, så Gustaf ska vara hos sin gudfar Kim och hans flickvän Jenny ett par timmar. Det är sista jobb helgen för mig nu i sommar, så nu ska det nog inte köra ihop sig lika mycket med mitt och Ch jobb. Tur att man har fina människor omkring sig som ställer upp om det krisar. 
 
Nej nu är det dags för sängen.


Postat av: rebeckasstories.blogg.se

så himla söt är wilma (;

2013-06-13 @ 14:38:02
URL: http://rebeckasstories.blogg.se/
Postat av: Johanna Ljungdahl

Hejsan! jag har en tävling på min blogg där du kan vinna knipkulor , perfekt om du varit gravid ! Man glömmer lätt att knipa efter förlossningen men med knipkulorna så tränas man extra mycket! :) tävlingen avslutas på söndag. Puss & kram! direktänk: http://jljungdahl.se/2013/december/tavling.html

2013-12-11 @ 12:18:53
URL: http://jljungdahl.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Vad vill du säga?:):

Kom ihåg mig?
RSS 2.0