- sjukstuga

Igår vaknade Wilma med feber och huvudvärk så det var bara att ringa och sjukanmäla henne. Hon var helt sänkt hela dagen och ville inte göra något alls mer än att ligga i sängen och kolla på film. När hon inte ens vill ha glass vet man att hon mår dåligt, på kvällen fick hon iallafall i sig lite pannkakor och mådde bättre.

Idag har det varit lite bättre men det är lika bra att hålla henne hemma hela veckan nu, dagis är ändå stängt på fredag. Vi ska till min familj i helgen och fira Vincent som fyllt år och planen är att Wilma ska sova över där. Hon är jätteorolig över att hon inte ska hinna bli frisk, men jag är helt säker på att hon kommer må bra tills helgen.

Jag väntar på att BVC ska höra av sig till mig, ringde dom för ett par dagar sen och skrev in Gustaf men dom hade inga tider eller något pga för lite personal. Var över tre månader sedan vi var där nu så skulle vara roligt att se hur stor han blivit. Annars får jag ringa igen och kolla, så att dom inte glömmer bort oss :)



Postat av: Jasmine

Hej. Jag läste din blogg för många år sedan, då var du en utav de första "ung-mamma-bloggarna" på nätet. Då var jag femton år och hade precis plussat, jag startade då bloggen http://langtarefterdig.blogg.se och var även jag ganska "ny" i bloggvärlden. Det var alltid så skönt att läsa din blogg, för det kändes som en vän, fast på avstånd. Fick plötsligt ett infall att gå in på din förra blogg och såg då länken hit. Det är så kul att se en uppföljning - att allt har gått bra och att Wilma fått ett syskon.

Min dotter Joline är 5,5 år nu. Och med facit i hand har det varit jäkligt kämpigt, men absolut värt det. Antar att du kan relatera till det. Nu planerar vi för ett syskon och det känns som att många saker kommer vara lättare den här gången.

Hur som helst, jag vill bara skriva att jag hittade hit och att du varit en stor inspiration och en viktig internetvän för mig, när jag var gravid och hade en nyfödd bebis. Stort grattis till lillebror och önskar er all, all lycka!

Svar: Men åh vad roligt! Dig minns jag, brukade läsa din blogg också, tills jag lämnade blogg världen helt ett tag och sen var den låst :/ roligt att du hittat hit igen :)Det är superskoj med syskon och rätt skönt ändå att Wilma är så pass stor också så hon förstår, hon var 5,5 när Gustaf föddes.
Tusen tack för fina ord! Och återigen, roligt att höra ifrån någon man själv minns och har följt, hoppas allt är bra med er! Kram
ebjf.blogg.se

2013-05-23 @ 10:01:03

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Vad vill du säga?:):

Kom ihåg mig?
RSS 2.0