- uppgradering

Idag har vi bytt ut liggdelen på vagnen till sittdelen. Vet att det är tidigt och jag var lite skeptisk ibörjan men tänkte att det kunde vara värt ett försök. Var lite orolig över om det var farligt för ryggen och så men läste på lite och såg att det var många som bytt tidigt. Bugaboo har ju även en ergonomisk sittdel som går att ha i liggläge också. Anledningen till att vi bytte var för att han total dissar att ligga ner i vagnen, gick knappt ens att söva han där i. Har kämpat nu ett par veckor med att vara ute och gå men han vaknar efter typ 10 min och vill komma upp, det är inte så roligt att gå ut ensam då eftersom jag inte kunnat gå längre promenader innan han vaknar och gallskriker. Lite svårt att bära på en bebis och samtidigt köra vagnen, hehe.
Det är ju inte så att han sitter upprätt helt utan jag har den i liggläge eller i halvt liggläge om han är vaken och vill se mer, blir ändå bara korta stunder. Kan säga att han somnade direkt första gången vi var ute och nu har jag till och med lyckas få han att somna inomhus i vagnen för första gången. Han ogillar ju att ligga helt rakt på ryggen längre stunder och ännu mindre att sova så. På nätterna ligger han alltid på sidan, kan lägga han på rygg men han rullar alltid till sidläge direkt. Ibörjan vart jag lite orolig med tanke på att alla säger att dom ska ligga på rygg och så, men nu funkar det här bäst för oss och jag litar på magkänslan.

Vi har precis ätit middag och nu är jag sugen på att baka (igen). Fick inte laga maten idag så känner att jag måste göra nåt, haha.

Imorgon är det bio som gäller, har längtat massor! Ska möta Lina och Hugo halv 11 i Vällingby. Får hoppas att våra små tillåter oss att se på filmen också ;)

Vi försökte först bullra upp med kuddar och filtar i vagnen men han rör sig så mycket och glider alltid ner. Men nu är sittdelen i och som ni ser somna han direkt inomhus också.



Postat av: Google is the shit!

Men Gud vad roligt!! Satt och googlade lite och så kom jag och tänka på dig och Wilma bara, läste din blogg för flera år sen. Så hittade jag din nya nu!! Ser att du fått en till liten, stort grattis!

2012-11-20 @ 23:52:01

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Vad vill du säga?:):

Kom ihåg mig?
RSS 2.0