- I am not going to tell you it's going to be easy, i'm telling you it's going to be worth it.

Besöket hos barnmorskan idag gick inte sådär jättebra. Jag följer inte deras (min) kurva och ligger nu under det nedersta sträcket för min vecka, dessutom står jag fortfarande kvar på samma vikt som för två månader sen. Min barnmorska vart lite beskymrad och skickade en remiss till SÖS för ett tillväxtultraljud, fick en tid nästan direkt till på torsdag. Hon sa att det oftast inte är något farligt, att det kan bero på att magen sjunkit eller att bebisen ligger långt in, men man blir ju såklart lite orolig. Vi bokade även in ett extra besök för att hålla koll, men först får vi se vad som säger på torsdag. Jag är mest orolig över att han inte får tillräckligt med näring och jag kommer behöva igångsättning tidigare. Förklarade för henne att jag har svårt för att äta men att jag verkligen försöker, men bebisen tar ju all näring innan mig så det är jag som mår dåligt över att inte få i mig tillräckligt.

Jag har bokat tid för klippning imorgon klockan 10, det har varit fullt varje gång jag kommit dit så det var lika bra att boka istället. Frågar mig själv varför jag valde att ta en så tidig tid när jag vet att jag oftast inte somnar förens 7-8 på morgonen, men det är väll bara att pallra sig upp, haha. Sovit 5 timmar på 2 dygn och jag kan säga att jag känner mig inte direkt mänsklig just nu. Hade god lust att avboka besöket hos barnmorskan imorse, nu är jag glad över att jag inte gjorde det.

Nu när det även är ny dag betyder det att jag gått in i vecka 36! Men nu är det däremot verkligen dags för mig att försöka sova igen, natti!



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Vad vill du säga?:):

Kom ihåg mig?
RSS 2.0