Det där med namn

Jag vet att det är tidigt, men man kan iallafall börja tänka lite. Pojknamn är så sjukt svåra, hade det blivit en tjej så hade namnet i stort sätt varit klart, om jag fått välja iallafall. Med Wilma var det inget snack om saken, det var i stort sett redan klart direkt efter att vi fått reda på att det var en tjej. Men återigen, pojknamn, så himla svårt!
Jag har massor av namn som jag gillar men ändå inget som jag känner "det här ska lillebror heta", inte än iallafall. Dessutom blir det svårare när man är två som ska bestämma och det i stort sätt är omöjligt att komma överens. Wilma har sagt att hon tycker Alexander är fint, men min brorsa kallas för Alex så det skulle bli alldeles för likt.

Jag skulle vilja ha ett lite ovanligare, helst inte något från topp 100 listan. Däremot så finns det hur många fina namn som helst med där så som Leon, Milo, Milton och Theo. Sen så gillar jag namnet Gustaf väldigt mycket, det känns  väldigt klassiskt och typiskt svenskt.
Andra namn jag är inne på är Titus, Isidor, Winston, Thilo, Dewin, Leevi och Caspian. Lite ovanligare.
Jag har även tänkt att man kan göra om stavningen på "vanliga" namn, ex Lias istället för Elias, samma uttal men annorlunda stavning. Samma sak med Ce'mon istället för Simon. Men det är lätt att det blir lite för mycket kanske?
Jaja som sagt, det är ett tag kvar, så vi har tid att fundera. Kom gärna med förslag om ni har några :)



Postat av: maaaa

Vad heter pappan nu igen då?

2012-04-11 @ 11:01:25
Postat av: Maria

Va kul med en tillökning i familjen och framförallt roligt för Wilma att bli storasyster.

Men jag undrar vem som är pappan till barnet? Har du blivit tillsammans med Wilmas pappa igen eller är det någon helt ny?

Lycka till med allt:)

2012-04-11 @ 11:45:05
Postat av: Mikaela

Min yngsta son heter Milo. =)

2012-04-11 @ 16:42:11
Postat av: Evelin

Jag har läst dina bloggar sen Wilma var bebis och har alltid gillat dom. Vart tog Carro och Leo vägen? (Leo som Wilma lekte med när hon var liten) Carros blogg kan jag sakna ibland och fundera på hur dom har det. Fast det var så många år sen man läste sist.



Några namn:

Teodor

Eli

Ruben

Caspar/Kaspar

Casper

Dexter

Julian

Alve

Vilde

2012-04-11 @ 17:10:00
URL: http://pevvis.blogg.se/
Postat av: linda

Jag har också läst din blogg sedan du väntade Wilma och vill säga ett stort grattis din den lille! Jag är inte så bra på namn tyvärr men ni hittar nog något =)

2012-04-11 @ 18:53:20
Postat av: Anonym

Är det Christoffer som är pappan? Ni har varit ihop väldigt länge i så fall :) Skoj!

2012-04-11 @ 19:56:42
Postat av: Klara

Vad har du för tjejnamn då? :)

2012-04-11 @ 21:07:25
Postat av: Ida

Min lilla kille heter Elton. Tog dock några dagar innan det blev just det namnet, först hade vi tänkt Alvin nämligen. Men när han kom ut såg han inte alls ut som en Alvin, så det var bara att tänka om!

2012-04-13 @ 15:07:38
Postat av: Sanna

Gustav är fint! Jag tycker om Alvin och Oliver också-

2012-04-15 @ 14:23:41
Postat av: Emelie

Leevi i looooove / Levi..



Alve tycker jag också är såå fint. jag planerar att få en lillebror till alva (ja om några år, och ja det ska va en pojke hehehe) så just nu är jag sååååååååå svartsjuk på dig, och min son (mina två söner som jag ska ha) ska heta Loke och Viggo!

2012-04-23 @ 22:11:22
URL: http://emeliten.devote.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Vad vill du säga?:):

Kom ihåg mig?
RSS 2.0