Barnvagnsdjungeln

Att välja barnvagn är inte det lättaste, det finns en hel del olika modeller. Jag kollade runt på olika hemsidor efter tänkbara varianter och fastnade för ett par stycken. Det verkar finnas för- och nackdelar med de flesta vagnar och alla gillar ju olika. Ett av kraven för mig är att den ska vara lättstyrd och inte så "klumpig".
Jag fastnade för bugaboo cameleon, bugaboo donkey och teutonia fun. Och efter att ha provkört alla så var jag rätt så säker på vilken jag ville ha. Först så var jag helt inne på donkeyn och hade jag fått tvillingar eller om Wilma fortfarande hade suttit i vagn hade det definitivft blivit en sån, jag gillade den mer som syskonvagn än som en singelvagn. Grejen var den att jag  tyckte den såg så bred ut som enkel, men hon i affären sa att den är lika bred som cameleon. Ett plus var iallafall att man slipper köpa vinterhjul till eftersom hjulen redan är så pass stora. Teutonia fun har jag alltid gillat, min bror har en sån. Den är enkel men ändå i en snygg modell.
Cameleon då, som var den jag fastnade mest för. Den har en rad olika finesser som jag gillade och är grymt skön att köra. Nackdelen är väll egentligen priset enligt mig, men man kan alltid få en begagnad till ett hyffast bra pris. Jag ville dock ha en helt ny, dels för att jag ville ha det svarta chassit och inte det silvriga, det stod att det var en "limited edition" men nu ser jag varenda en med en sån vagn ute, haha. Jag kände även att vi kunde unna oss en ny vagn eftersom vi slipper köpa så mycket annat, säng och sånt får vi :)

När tycker ni att det är dags att inhandla vagn? Jag tycker att vi var lite tidiga, men jag hade räknat med att det skulle ta ett par veckor innan man fick hem vagnen, inte 2 dagar, haha.
Vi köpte våran från kidzshop , då fick vi även med en åkpåse värde typ 1300 kr.
Än så länge är jag nöjd, har ju inte direkt kört med den ute, så galen är jag inte, haha. Jag hoppas lillebror gillar den iallafall.




Postat av: Jimmy

Vi har en Emmaljunga, vi är väldigt nöjda med den :)

2012-04-01 @ 22:09:15

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Vad vill du säga?:):

Kom ihåg mig?
RSS 2.0