Prussotio

Dagarna går så sjukt fort, mindre än en månad kvar tills vi drar iväg till Spanien, kommer bli sjukt najs. Jag jobbar som vanligt och igår trodde jag att jag var ledig, men jobbade tydligen i globen, fick reda på det en timme innan jag skulle börja av Jenny och då var jag i Nynäshamn, illa. Stressade i rekordfart för att hinna dit i tid. Men nu har jag, för första gången i mitt liv kommit försent till ett jobb, hela 15 minuter. Det gjorde ingenting eftersom det var väldigt lugnt igår. Jag hatar att komma försent, jag är ALLTID i tid annars, minst typ en halvtimme innan jag börjar.

Jobbar kvar på Il piatto, trots att jag var så sjukt nära på att säga upp mig i lördags. Fick ta emot en hel del anklagelser när jag kom, bland annat om att jag ringer och sjukanmäler mig mitt i nätterna , vilket jag aldrig gjort, det visade sig att han blandat ihop mig med en annan tjej. Sen fick jag höra massa andra saker som gjorde att jag sa till honom att jag slutar här, nu på en gång om det ska vara såhär. Jag har aldrig varit med om ett jobb som har så mycket problem med allt, där man får skit för vad man än gör, sa att jag ger det här jobbet en vecka till och då vill jag att det blir förändring och att jag vet att det inte bara är jag som tycker att det behövs. Han höll med om det och bad om "ursäkt" med att upprepa "Men emelie du är ju jätteduktig, jag tycker det här går jättebra för dig och bla bla". Jag vet att han bara säger så för att han är livrädd över att jag ska sluta, att ännu en av hans anställda tröttnat på hur man blir behandlad där.
Jag kan inte ens få ett tack för att jag hoppat in och jobbat 6 helger i rad, för att det inte finns tillräckligt med personal.
Ännu en rolig sak, jag får inte ens ledigt då vi ska åka iväg i dec även fast jag sagt det för längesen, att jag bokat innan jag fick jobbet och då var det okej. Han menar på att man inte kan göra så när man har en heltidstjänst..
Nog om det här, blir arg bara jag tänker på det.

Fast nu till en rolig grej som handlar om jobbet (på riktigt). Stella som jobbar där är så sjukt rolig och härlig, hon är en av dem som gör att jag faktiskt jobbar kvar. Jag älskar att stänga med henne, det händer så sjuka grejer och jag skrattar hela tiden, hon tycker jag är knäpp. Men iaf, hennes bror och hon känner Kenza jättebra och imorgon ska hon och hennes kompisar hem till dom för att fira brosan och så sa hon att jag fick komma om jag ville. Men jag vågar inte, haha, skulle ju vara sjukt roligt att få vara med men jag sa att hon får bjuda med mig någon gång när dom ska ut istället och det skulle hon. Dessutom så ska hon vara hundvakt åt hennes hund nästa helg och jag sa att hon får komma förbi jobbet då så jag får hälsa på lilla "Mani". Hon skulle iallafall hälsa Kenza från mig "Emelie, som du skrev om på din blogg år 2007". Skoja. Låter som värsta stalker, men hennes blogg är den enda som jag faktiskt följt hela vägen och fortfarande läser, tycker hon verkar vara en as cool tjej.


Igår på bussen på väg till Nynäshamn.


Postat av: me

stå på dig! ingen ska behöva må dåligt på sin arbetsplats och jag tycker absolut du ska åka oavsett vad han säger, han kommer inte sparka dig pga det.

2011-11-11 @ 14:52:32
Postat av: Micaela

Din chef verkar vara ett riktigt as! Om jag får uttrycka mig såpass konstigt.. -.-''

2011-11-20 @ 22:57:17
Postat av: BloggMamma

Usch- stå på dej!

Du vet själv hur bra du är!

Kram

BloggMamman- en humorblogg om BloggMammor o Mammaliv

2011-11-23 @ 21:10:38
URL: http://bloggmamman.com
Postat av: LANJA - www.lanjas.blogg.se

känner du mica?

2011-11-24 @ 17:19:30
URL: http://lanjas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Är du o Christoffer fortfarande ihop?

2011-11-30 @ 13:01:10
Postat av: Lebanezza

Ska vi ha länkbyte? :)

2011-12-01 @ 20:48:39
URL: http://lebanezza.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Vad vill du säga?:):

Kom ihåg mig?
RSS 2.0