Härligt!

I fredags när Wilma skulle gå och lägga sig så frågade hon mig något (minns inte vad) och jag svarade bara därför, hon fortsatte fråga mig varför om och om igen och jag svarade fortfarande bara därför. Tillslut säger hon "bara du vet så kan man inte säga därför bara för det är inget svar!". Jag vart tyst och sa tillslut bara att det har hon helt rätt i, därför är inget svar och sa istället något annat. Snacka om smart unge!



Postat av: Linnea

Varför slutade du blogga på ungmamma15? :)

2011-02-06 @ 21:03:40
URL: http://storyofaheart.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hon är klok din Wilma:)

2011-02-07 @ 11:59:15
Postat av: Anna

Tips: De gånger man inte orkar svara pedagogiskt, kan man säga "För att mamma säger det", eller "För att mamma har bestämt det", eller helt enkelt "Jag vet inte". Funkar på min 4-åring för det mesta!

2011-02-07 @ 22:46:31

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Vad vill du säga?:):

Kom ihåg mig?
RSS 2.0