- söndag

Wilma har precis duschat och jag har gjort inpackning i hennes hår. Försöker reda ut hennes trassel hon alltid lyckas få. Helt sjukt, vad man än försöker så blir det ändå alltid massor av tovor, och det är inte direkt lätt att få ut. Wilma hatar att borsta håret när det blir så, men man måste ju, har sagt att hon får klippa kort annars men det vägrar hon.
Har försökt med allt, sprayat med sån där spray som ska ta bort trassel också men det funkar inte, direkt hon sitter i en soffa eller liknade så blir det tovor direkt, tror det kan bero på att hennes hår är så elektriskt också.

Gustaf sov hela natten inatt, så skönt. Nu hoppas vi att han fortsätter så.



Postat av: Sandra

Gör en fläta eller två :) så fick jag ha när jag var liten för det trassla sig så mycket

2013-02-17 @ 14:27:35
Postat av: Malin

Var bor Wilma nu? Hos sin farmor och farfar eller pappa? Hur ofta är hon hos dig?

2013-02-17 @ 14:56:44
Postat av: Lina

Köp en tangleteezer. Utmärkt borste för tovor och slitet hår! Gör inte ett dugg ont. Trodde inte heller på den innan jag fick en i julklapp :)

Svar: Hihi beställde faktiskt en direkt efter jag skrev inlägget, fick tipset av en kompis:DDen verkar toppen, bra att fler rekommenderar den också, så hoppas vi den hjälper :)
ebjf.blogg.se

2013-02-17 @ 21:58:57
Postat av: emelie miche

jag dränker alvas hår i olja när det är nytvättat, altlså verkligen tar typ 4 gånger så mycket som man ska, sen varje morgon sprayar vi mängder med sån spraybalsam och det funkar faktiskt rätt bra. oljan gör liksom att det inte blir statiskt på samma sätt

2013-02-18 @ 15:54:50

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Vad vill du säga?:):

Kom ihåg mig?
RSS 2.0