- Valborg

Vi började morgonen med att spela några omgångar av den försvunna diamanten. Sjukt att det spelet lever kvar än, ett av mina favoritspel när jag var liten. Efter det gick vi till centrum och shoppade lite, hittade äntligen en ny jacka till Gustaf. Wilma fick också lite nya kläder, hon växer som jag vet inte vad, det börjar bli dags att rensa ut lite snart igen. Så tog vi en fika på ett cafe medan Gustaf ändå sov.

Väl hemma igen började vi med att baka, kärleksmums. Vart totalt misslyckat, våran ugn är typ större än standard och jag tänkte inte på att dubbla receptet, så dom vart inte alls så höga som jag ville. Sen när glasyren skulle göras insåg jag att smöret var slut, så fick bli med flytande margarin. Jag bakar alltid med äkta smör, just för att jag tycker smaken blir så mycket godare, så försökte jag rädda den med massa andra smaksättningar men margarinsmaken satt kvar ändå, så trist. Färgade även kokosen blå men sen när jag använde utstickaren för att få dom i lika stora bitar så blandades allt med chokladen ändå. Tillslut tänkte jag bara "vafan, dom får se ut såhär nu". Var så sjukt nära på att kasta allt men jag kommer inte ha tid att göra om allt under veckan innan dopet, så dom hamnade i frysen tillslut iallafall. Wilma tyckte om dom, så det är alltid något. Haha!

Vi ska fixa iordning oss inför majbrasan nu, Gustaf sover men lär vakna när som helst. Vi får skjuts dit så vi slipper gå, annars hade vi nog gått för längesen, jag vet inte riktigt hur man går dit och hur lång tid det tar, så det var snällt att vi erbjöds att få åka bil. Gladast är nog Wilma som hoppade av glädje över att slippa promenera.

Trevlig Valborg på er!




Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Vad vill du säga?:):

Kom ihåg mig?
RSS 2.0