- måndag

Vi fick reda på att Gustaf fått förskoleplats idag, på samma ställe som Wilma började på innan hon bytte till ett närmare. Vi fick inte vårat förstahandsval men står kvar i kön och kan på så sätt bli erbjuden en plats där när det finns en. Men å andra sidan spelar det ingen större roll, det är ungefär lika långt till båda ställerna. Jag vill att det ska vara så smidigt som möjligt att kunna lämna både Wilma och Gustaf samtidigt, hade Wilma börjat i den skolan som ligger närmast här hade det varit sjukt nära mellan dagis och skola. Men vi valde en annan till henne för att hon ska kunna gå med sina gamla kompisar, det kommer nog bli jättebra. Hon har fått klasslista och sånt nu, känns så sjukt att hon börjar i en klass. Dock ska vi kolla upp på avslutningsamtalet om hon kan byta klass, hon hamnade inte med någon av dom hon leker med , så vi får se om det går att fixa, skulle vara kul för Wilma att iallafall få gå med sin bästa kompis. 
 
Imorgon jobbar både jag och Ch, först jag och sen när jag slutar är det dags för Ch att börja. Så vi måste mötas inne i stan så att jag kan ta Gustaf. Inte den bästa planeringen utav oss men  man får försöka göra så gott man kan.
Får se om jag åker hem direkt eller om jag kollar om min familj är hemma, så att Gustaf slipper känna att dagen är en enda stor tågresa. 


Postat av: Sina

Hej! Lite nyfiken, hur gör du med mat till Gustaf när du jobbar?

Tack för en rolig blogg!

Svar: Ammar han fortfarande på natten/morgonen, sen när jag är iväg äter han gröt, nån sked mat (inte så matglad ännu), frukt eller liknade till mellis. Har gått jättebra, vi trodde det inte skulle funka först pga att han inte tar flaska som man kan ge i nödfall, men han äter ju iaf lite så han går aldrig hungrig eller så och det har inte varit några problem alls att lämna han hemma :)
ebjf.blogg.se

2013-04-22 @ 23:25:24
Postat av: Linda

Trivs ni bra i Denize lägenhet?
Fint att ni kommer så bra överens, bra för W.
Ha det bra i vårvärmen.
Linda

Svar: Vi trivs jättebra här ute :) Lugnt och skönt, lite annat än att bo inne i sthlm. Tack detsamma :)
ebjf.blogg.se

2013-04-24 @ 22:23:55

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Vad vill du säga?:):

Kom ihåg mig?
RSS 2.0