- härlig dag

Jag känner mig helt utvilad idag, så skönt! Gustaf sov hela natten och ingen kan vara lyckligare än jag, behövde verkligen få sova ut. Älskar när allt går som man "planerar". Lämnade Wilma på dagis och hann med bussen ner till centrum igen så jag kunde köpa lite frukost, innan tåget skulle gå. Brukar annars vara duktig på att ta med en macka eller så hemifrån, kan aldrig äta direkt på morgonen utan det måste gå ett tag, så det passar perfekt med en lång resa till jobbet.

Det känns som att den här dagen kommer bli bra, vädret bjuder på sol också. Kan inte bli så mycket bättre.
Förhoppningsvis förstör inte jobbet mitt glada humör. Det lär bli lite klagomål om att jag inte kan jobba imorgon, jag sa till redan förra veckan men det finns ingen som kan ta mitt pass. Jag har ingen möjlighet att jobba eftersom att Chs jobb måste gå först och det vet dom om. Vi försöker alltid planera så gott vi kan och jag har varit tydlig med det från början. Jag kan tycka det är lite trist att få höra att att jag borde skaffa barnvakt åt mina "ungar", för så gör ju tydligen "alla andra". Problemet hade inte funnits om jag fått tillbaka min heltidstjänst, då hade Ch kunnat vara föräldraledig på heltid, nu har jag istället gått med på att jobba extra. Uppskattas det inte så känns det såklart tråkigt, jag ställer alltid upp när jag kan. Jag har ingen möjlighet att lämna bort Gustaf till någon än, det går inte att bara lämna över honom till någon han knappt känner, jag skulle aldrig ha hjärta att göra så. Det blir en annan sak när han börjar på dagis men just nu är han alldeles för liten.
Som tur är så är det inte alla på jobbet som tycker så, då hade jag nog dragit för längesen, haha. Och man klickar helt enkelt inte med alla människor, så är det bara, men att visa lite respekt och hänsyn borde inte vara så svårt.

Nej nu är det strax dags att gå av tåget och promenera till jobbet.


Postat av: Karin

Var säker att INTE alla har tillgång till barnvakt och att deras barn gillar att vistas där dygnsvis. Dessutom är det inte heller gratis så när hälften av lönen går till barnvakten är det inte riktig kul längre.
Stå på dig, alla vill ha barn någon gång resp har haft, det är en överkomlig kort tid i ens liv!

2013-04-29 @ 11:45:06

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Vad vill du säga?:):

Kom ihåg mig?
RSS 2.0