- Dop

Sitter och planerar inför dopet, vad som ska bakas och så. Vi ska enbart ha fika och jag har tänkt baka allt själv, ska iförsig få lite hjälp av min mormor och mamma, otroligt snällt. Jag hade först tänkt att inte ha någon tårta men jag har blivit sugen på att göra en iallafall, har tänkt testa att göra en på sugarpaste. Har aldrig använt det förut så det blir första gången, går det åt helvete så får det vara. Kan lova er att jag kommer vara skitförbannad när den ska dekoreras för att det inte blir som jag vill, det är standard. Ville först göra i långpanna men jag tror det blir lättare att göra några vanliga runda istället, får lixom inte bli för komplicerat. Sen har jag tänkt göra alla kakor i mini format, typ kärleksmums, små cupcakes och sen kanske morotskaka, så skär man bara ut dom i mindre bitar. Och bullar, men om det är något jag ogillar att göra så är det just bullar, vet inte varför, sjukt gott men tråkigt att göra (jobbigt), haha. Det måste vara sånt som går att frysa, så att jag kan förbereda några dagar i förväg, tänker inte vara ute dagen innan och vara skitstressad den här gången. Allt blir nog bra tillslut, oftast stressar man upp sig i onödan bara. 
 
På tal om dop så måste jag även iförskaffa mig något att ha på mig, allt jag har hemma är antingen för stort eller för litet, haha. Får hoppas att jag hittar något. Gustaf måste också ha något, han kommer tråkigt nog, med all säkerhet inte kunna få på sig dopklänningen helt, men vi ska försöka göra det bästa av situationen för jag vill att han ska ha den. Det är en dopklänning som min morfar hade när han döptes och nästan alla i släkten har haft den, så det skulle vara tråkigt om Gustaf inte hade den nu. Wilma ska såklart också få någon fin klänning. 
 
Nej, dags för sängen. Får hoppas på fint väder imorgon, är ledig, men det skulle inte förvåna mig om det regnar..
 



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Vad vill du säga?:):

Kom ihåg mig?
RSS 2.0