- Don't wait for the perfect moment. take the moment and make it perfect.

Vädret här är så himla konstigt, det är spöregn till och från hela tiden och samtidigt lyser solen. Det är inte direkt kallt men inte så roligt att behöva vara ute i. Igår när vi skulle gå och handla så började det att spöregna direkt, så det var bara gå in och hämta paraplyn. Wilma vart på "jävlas med alla" humör inne i affären och jag höll på att bli tokig tillslut, men det var bara att bita ihop. Det som annars skulle tagit en halvtimme att göra tog istället två timmar, haha.
När vi var hemma igen kom Malin och hängde med oss, Wilma vart helt plötsligt lugn och blyg men sen släppte det igen när hon kom igång och visade sina spel skills på iphonen. 
Redan klockan åtta var jag dödstrött igen och ville inget annat än att hoppa i sängen, men vid klockan nio så sov både jag och Wilma, hehe. 

Jag sitter och funderar på det här med föräldrapenning, allt som har med försäkringskassan gör mig tokig, förstår inte varför allt ska vara så komplicerat hela tiden. Det är iallafall dags att ansöka om det nu, annars sitter man väll nästa månad utan pengar.. Det löser sig nog på ett och annat sätt iallafall, hoppas vi!

Vi får se vad dagen har att komma med, men vi blir nog bara hemma, kanske bakar något skoj. Imorgon är det iallafall bio, Wilma vart jätteglad när hon fick reda på att vi skulle se just den filmen.



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Vad vill du säga?:):

Kom ihåg mig?
RSS 2.0