Argt inlägg

Idag är vi inte glada.. Efter en helt förjävlig helg på jobbet med stress, konflikter och åter igen mera stress, stress och stress, så hade jag hoppas på en relativt lugn måndag. Men fan så fel man kan ha. Varorna kommer sent vilket gör att jag får stressa skiten av mig för att hinna och förhoppningsvis slippa massa mutter och utskällningar. Och självklart är det höstlov just denna vecka, så folket bara strömmar in vid lunchtid. Eftersom helgen var jävligt och gjorde så att vi inte hann förbereda klart allt så satt vi rent ut sagt rejält i skiten idag. Alla var stressade, irriterad och ja allt. Det är personalbrist men chefen vägrar typ anställa fler även fast alla säger att det verkligen behövs. Det blir tydligen för dyrt, bullshit säger jag.. Vi har en gravid tjej som jobbar sin sista vecka nu, vilket gör att vi kommer bli ytterligare en mindre efter det. Jag tyckte så sjukt synd om henne idag, hon stressade så mycket att hon fick ont i magen och höll på att svimma och man såg hur gråtfärdig hon var så Stella sa åt henne att ta en paus, jag försökte få tag på någon annan som kunde hoppa in så att hon kunde gå hem, men ingen kunde. Ännu ett tecken på att det behövs mer personal. Tillslut så lugnade allt äntligen ner sig och vi kunde fixa i ordning allt kaos som var. Jag var på sjukt dåligt humör och ville inget annat än hem. Det känns som att vad man en gör så får man skit endå, de vill att jag ska kunna allt på en gång, annars är man tydligen kass. Förstår inte varför jag tog det här jobbet... Ger det en chans till nyår, eftersom att om man säger upp sig nu så får man inte sin lön. Hur sjukt låter inte det?

Inte nog om att jobbet är kaos så läste jag nyss att Rihanna ställt in sin konsert i kväll pga sjukdom. Lär ju inte bli någon på onsdag då heller...

En positiv sak är att jag fick godkänd på min historia uppgift, vilket var helt otroligt. Men så kommer vi såklart till det negativa också när vi ändå håller på, nästa uppgift ska in på fredag men har jag börjat? Nej och jag vet inte hur jag ska hinna heller. Fml...




Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Vad vill du säga?:):

Kom ihåg mig?
RSS 2.0