Kaos

Kom nyss hem från en kaos dag på jobbet. Derbyn-inte riktigt min grej. Hela globen är sönderslagen, rutor är krossade, dörrar är insparkade, saker är kastade överallt. Jag jobbade i baren idag och har aldrig varit med om liknande förut. Min bar vart attackerad av kanske 100 aikare. Vi hörde hur vakterna skrek att vi skulle stänga dörrarna snabbt men vi hann halvvägs innan dom sprakade sönder hela dörren  och stormade hela baren, sprang in i köket, snodde med sig glasflaskor, sparkade på stolar. Jag kan säga att jag vart livrädd! Sprang utav bara helvete och försökte gömma mig någonstans, polserna kom som tur var snabbt och alla sprang iväg igen. Det hände inget men jag vart ändå chockad och rädd, man vet ju aldrig vad som kan hända, speciellt inte när dom snor med sig glasflaskor, kul att få en sån i huvudet. En annan bar vart helt sönderslagen och fick alla rutor krossade. Pepparspray har sprutas i hela globen. Djurgården var säkert inte heller så oskyldiga, men ändå. Så jäkla onödigt att man måste bråka, varför inte bara gå och se på när ens lag spelar och ha kul istället.  Jag stannade kvar långt efter att matchen var slut och hjälpte kioskerna att inventera, hade ingen lust att åka hem med alla andra. Kom iallafall hem helt oskadd men tror inte att jag kommer vilja jobba derbyn något mer, iallafall inte i baren.

Nu ska jag lägga mig och sova, sov sjukt dåligt inatt och är trött som jag vet inte vad. Haft världens huvudvärk hela dagen även fast jag knaprat alvedon.
Godnatt!


Postat av: jenny

Stod du i legends?

Det är lite säkrare att stå i kiosk för då har dem svårare att ta sig in. Jag stod på Dif sidan och vi hade det rätt så lugnt.

2010-09-29 @ 18:29:07
URL: http://jennyscloset.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Vad vill du säga?:):

Kom ihåg mig?
RSS 2.0