Nov. 13, 2012

Idag har vi umgåtts med Malin och Julia en stund. Gick en liten promenad och avslutade med att handla på ICA. Hon ringde och väckte mig imorse, som tur var, annars hade vi nog sovit ett tag till. Fick smått ångest när jag såg att klockan var halv 12 redan, känns som att dagen blir förstörd, men man ska väll inte klaga.

På vägen hem igen skulle jag förbi och posta lite paket och gick förbi tempo vid oss. Brukar aldrig gå in där eftersom personalen inte har någon servicekänsla alls. Inte idag heller tydligen. För det första fick jag be om hjälp 3 gånger innan någon ens reagera, stod bara som fån och glodde. När dom väl kommer fram och jag säger att jag bara ska lämna in det här säger hon att jag kan lämna det i brevlådan utanför istället, säger att det är för stort och inte får plats men hon tjafsar vidare om att det visst får plats. Säger åt henne att hon kan få testa själv men om nåt går sönder får hon betala för det, hon fortsätter bara tjata om att det går ner. Blir sjukt irriterad och frågar varför hon inte bara kan ta paketen och säger att det var sista gången jag kommer dit eftersom ni aldrig kan vara trevliga, ber henne också skaffa nytt jobb eller börja bete sig som folk, de har hand om posthanteringen för att man ska kunna skicka sina paket.. Står en tant bakom mig med en full korg med varor som även hon blir irriterad och lämnar sina varor på bandet och säger att hon hellre går till gullmars och handlar nu, att det där fick vara droppen för henne också. Snacka om att hon som jobbar där vart snopen. Gah! Vart galet irriterad på vägen hem igen, så onödigt. Men ja som sagt sista gången jag ens går in i den butiken igen.

Hemma igen rensade jag lite kläder, Gustaf har så sjukt mycket att vi inte ens hinner använda allt. Försöker variera men mycket glöms lätt bort och det är så trist när man fått saker av andra och sen insett att det nu blivit för litet. Han växer ju som jag vet inte vad.

Imorgon ska vi träffa Lina och Hugo igen. Jag har precis bakat en kanelbullesockerkaka, hittade receptet på en blogg jag inte minns namnet på just nu, men det lät så spännande så vi får se hur den blir.




Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Vad vill du säga?:):

Kom ihåg mig?
RSS 2.0