Äntligen

Idag gjorde jag det! Berättade för chiiiifen. Och det gick väll bra, tror jag. Grejen var att jag hade tänkt ta det i lugn och ro men när jag fick reda på att han redan dragit när jag var på väg mot jobbet blev jag irriterad på att han aldrig är inne när man ska snacka med han, så jag smsade och sa att jag behövde prata med han idag innan lunch. Han kom iallafall, samtidigt som vi fick besök av miljö och hälsa som skulle göra en oanmäld kontrolll. Och jag vet ju att vår chef helst inte vill prata med dom, även fast vi inte fick några anmärkningar. Så jag sa det bara rätt ut, att jag skulle sluta i juli för att vi väntar en lillebror och att han behövde skriva på några papper till försäkringskassan. Han vart så sjukt chockad och jag förklarade för han att det inte funnits något tillfälle för mig att berätta tidigare, dels för att han aldrig är inne och för att vi redan haft problem med personal men det enda han sa var att vi skulle ta det på måndag för att han hade "bråttom". Jag hoppas verkligen att jag slipper tjata mera nu, papprena till försäkringskassan måste in senast nästa vecka, för att det inte ska bli krångel. Men det känns så otroligt skönt att ha det här sagt! Snart går vi in i vecka 25 och jag längtar bara ännu mer :)

Nu blir det hockey och massa fredagsmys!



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Vad vill du säga?:):

Kom ihåg mig?
RSS 2.0