- Dont worry, be happy!

Jag har precis kommit hem ifrån en runda på stan, lunchade med Lina, lille Hugo och Matilda och sen kom Becca förbi. Mysigt! Hugo är fortfarande liten men man ser att han växt sen senast iallafall och lika snäll är han fortfarande. Så himla söt. Nu är jag galet trött, blir ni förvånade om jag säger att jag inte sovit sen klockan tio igår kväll? Mina ögon går typ i kors och om jag inte kan somna ikväll så är det något allvarligt fel på mig. Ska åtminstonde hålla mig till klockan åtta. Blir att sysselsätta sig med att laga lite mat,

Idag har jag haft förvärkar som in i helvete, det började imorse när jag höll på att tvätta och städa, sen avtog det lite. Nu när jag var påväg hem kom de tillbaka igen och jag satte mig i soffan direkt när jag kom innanför dörren. Har till och med behövt ta två alvedon som jag hoppas ska börja verka snart. Det är så trist när det lixom inte leder till något mer, haha. Men nu märker man att det börjar närma sig, vilket känns bra.

Tänkte bara klargöra en sak angående Wilmas boende, det är så många som frågat nu och många som tyvärr tror sig veta allt. Jag och Andreas har gemensam vårdnad om Wilma, det är alltså inte hennes farföräldrar som står som vårdnadshavare, vet inte riktigt vart ni har fått det ifrån? Däremot så bor Andreas hemma hos sina föräldrar så Wilma bor ju med hela hans familj när hon är där. Hon är skriven och har sitt dagis i Nynäshamn.
Det senaste året har jag haft henne lite olika, dock alltid varje helg men ibland tors-mån. Det har berott på hur vi jobbat, vi försöker alltid lösa allt på bästa sätt. Nu när jag är ledig blir det såklart enklare att planera med tider.
Jag söker lägenheter i Nynäshamn men det är inte så lätt att få något, Wilma börjar skolan nästa år och vi måste börja planera vart hon ska börja. Det bästa är ju såklart om hon får fortsätta vidare med sina kompisar som hon haft sen dagis. Men ingenting är bestämt ännu, det beror helt enkelt på hur allt ser ut lite längre fram. 
Som sagt, vi försöker alltid göra det bästa utav situationen så att det ska bli så bra som möjligt för Wilma.


Postat av: Karin

Vill bara säga att jag tycker du och A verkar sköta er delade vårdnad på ett fantastiskt bra sätt. Det är bara synd att du måste hålla på och försvara er inför folk som inte fattar. Keep the good work up, girl!

2012-08-07 @ 21:17:15

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Vad vill du säga?:):

Kom ihåg mig?
RSS 2.0