- När livet inte alltid är på topp!

Mina dagar är verkligen som en berg- och dalbana, upp och ner hela tiden. De senaste tre dagarna har jag mått så dåligt och allt beror på att jag inte kan sova, tänk vad mycket det kan förstöra för en. Vi har inte kunnat gjort någonting, fick ställa in ikea, jag fick någon feber frossa och låg bara och grät i soffan för jag mådde så dåligt. Jag snittar mellan två-sex timmars sömn per dygn och då är det osammanhängande sömn. Det värsta är att jag inte riktigt vet varför jag inte kan sova, det gör mig så sjukt stressad. Stressen leder till att jag mår så illa att jag inte kan äta, när det är som värst så får jag bara i mig en macka på hela dagen. Det känns inte riktigt hälsosamt heller, jag försöker men det slutar med att jag endå isåfall måste spy upp allt. Jag är så färdig med att vara gravid just nu, så snälla bebis kom ut!

Det har gått så långt att jag överväger att kräva från min barnmorska att hon ska fixa en tid för igångsättning, men det är inte heller lätt, känns som att det ändå kommer sluta med att man får den där klappen på axeln och svaret "det är inte alltid lätt att vara gravid, nu är det ändå inte så lång tid kvar, några veckor klarar du allt". Dessutom så känns det tråkigt med igångsättning, man får lixom inte riktigt uppleva samma spänning. Jag har sett fram emot den dagen då det verkligen är dags, att inte veta innan och få säga att "ÄNTLIGEN ÄR DET DAGS".


Nää som jag skrivit så många gånger förr, nu ska jag sätta på en film och försöka att sova lite så att man förhoppningsvist orkar med morgondagen också!


Postat av: Elin

Kag tycker verkligen som borde lyssna på dig. Även om du inte har lång tid kvar så ska du stå ut den tiden (och kanske eventuellt dagar du går över). När förlossningen väl sätter igång måste du ha kraft att ta dig igenom den och kan du varken äta eller sova är dom krafterna inte långvariga, oavsett kicken man får. Jag vet hur det är att inte få någon sömn och man fungerar inte. Alla basala funktioner i kroppen mattas av. Jag tycker verkligen du ska prata ned din barnmorska och verkligen förklara hur illa det är.

2012-08-06 @ 06:48:36
URL: http://elinkortochgott.blogg.se/
Postat av: rebecka 20år - gravid&bonusbarn!

oh fy, så olika det kan se ut från graviditet till graviditet, jag hoppas det fixar sig för dig.

Själv är jag fortfarande så rädd inför förlossningen och hela den biten som jag vet att jag måste gå igenom.



Hoppas du och bebisen mår bra i alla fall. Kämpa igenom det :)

2012-08-06 @ 10:19:37
URL: http://perfectlifewithyou.blogg.se/
Postat av: Ella

Varför är Wilma i Spanien med sina farföräldrar utan varken dig eller Andreas? Verkar lite konstigt... Sen bor hon med dom och inte med någon av er?

2012-08-06 @ 20:43:49
Postat av: Malin

Folk alltså, det är väl inte farligt att åka på semester med sin farmor och farfar =) Jag va ofta iväg med min farmor och farfar som barn :D



Empooo, han kommer snart <3

2012-08-06 @ 22:59:33
URL: http://larsson.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag ser inga konstigheter med att hon är på semester med dom, är ju bara roligt för henne att få komma iväg :)

Ibland gäller det att inte tro på allt man läser ;)

2012-08-06 @ 23:18:25
URL: http://ebjf.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Vad vill du säga?:):

Kom ihåg mig?
RSS 2.0