Så var jag tillbaka igen

Jag har typ inte bloggat på tusen år, känns det som iallafall. Några av mina ursäkter är skola och jobb, har haft grymt mycket senaste månaden. Och om jag kämpat! Jag har knappt haft något annat liv. Suttit uppe halva nätterna för att hinna bli klar med allt och vet ni, nu är jag äntligen klar!! Imorgon har jag min sista skoldag och sen är jag ledig tills nästa onsdag då jag tar studenten. Kan knappt förstå att dagen jag längtat efter så länge faktiskt är riktigt nära nu. Det är så sjukt för varje gång jag sätter mig vid datorn känns det som att det är för att jag ska plugga, känner mig typ som värsta nörden, eller något. Lite komiskt är att ena av mina lärare frågat mig flera gånger om jag mått bra för att jag sett så blek ut och undrade om jag gått ner i vikt. Jag skyller på stress i skolan och dålig sömn och alldeles för lite sol! Haha. Men nu, no more stress!

I fredags hade vi bal i skolan och den vart sjukt lyckad. Kommer faktiskt sakna alla i skolan, eller ja de flesta iallafall. Alla var verkligen taggade och jag insåg ännu mer att studenten snart är här. Rektorn hade ett litet tack tal under middagen och helt plötsligt läser han upp mitt namn, snacka om att jag vart chockad. Det började med något om att det fanns en tjej som bloggat i skolan och om skolan och fått elever att vilja gå här. Sen var det lite mer, jag hörde inte så mycket och tänkte inte alls på att det var jag och sen sa han jag varit så duktig och fått MVG på båda min praktikplatser och läste upp mitt namn och det var då jag förstod att det var mig han pratat om. Haha. Det betyder att allt slit och kämpande resulterat något bra och att jag är en duktig elev, inte alla som får sitt namn uppläst av rektorn;) Nej men jag vart såklart glad. Det var som sagt en lyckad bal och jag åkte hem relativt tidigt, ville orka leka med Wilma dagen efter också.

Wilma har varit med mig i skolan idag, skulle bara prata med några lärare och tömma mitt skåp, men glömde såklart nycklarna hemma, så får bli imorgon istället. Efter det följde vi med Sofie och Veronica till Gullmars, där satte vi oss i solen och åt en glass innan vi skulle åka hem igen.

Bjuder på lite bilder på Wilma från i helgen. Precis innan spöregnet besökte oss och vi fck springa hem.




Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Vad vill du säga?:):

Kom ihåg mig?
RSS 2.0