En vinter utan snö

Livet rullar på, jobbar och sliter som vanligt, nej men allt är bra. Trivs sjukt bra på jobbet nu, börjar få in det där med beställningar och så bra nu eftersom jag fått det ansvaret delat med Sofie, ibörjan var det verkligen big no för mig, ville inte ha ett sånt stort ansvar. Även jag som får lära upp alla nya eftersom jag är den som jobbat där längst av alla typ, haha. Idag lärde jag Sofie hur man öppnar på morgonen, gick bra, hon är en riktigt stjärna den tjejen. Imorgon blir det jobb från 11 till 22, extra julöppet! Fick föresten en tidig julklapp ifrån chefen, 500 kr på Mango, sjukt snällt.

Glömt berätta om Wilmas lucia, vi kom ju hem den 12 på kvällen så vi bestämde att jag skulle sova i nynäs för att vi skulle slippa åka hemifrån kl 5 på morgonen. Wilma tjatade hela veckan i Spaninen om att hon skulle vara tärna på lucia och övade flitigt på alla sångerna varje dag. Hon var riktigt förväntansfull och lite nervös precis innan och jag var beredd på att hon bara skulle stå där och inte sjunga så mycket, men hon var precis tvärtom, sjöng högt och såg jättestolt ut, min fina tjej. Förra året sjöng hon knappt ett ord utan stod mest bara längst fram och kollade på alla. Hon har växt så mycket på ett år, är fortfarande blyg men det gäller att berömma och pusha henne så mycket som möjligt och få henne att våga, för när hon väl gör det så blir hon så otroligt stolt efteråt och jag blir såklart ännu mer stoltare över att se hur fantastisk hon är. Typiskt nog så dog min kamera på morgonen så jag fick bara en enda bild som är tagen med mobilen innan vi gick till dagis, lite synd.

Det blir även ändringar nu över julen, egentligen skulle hon fira julafton hemma hos Andreas men han är tvungen att jobba så vi bestämde att jag ska ha henne över julen istället och att hon firar där hemma på mellandagarna. Men jag klagar inte, hade nästan gett upp det där med att fira julafton eftersom det inte är samma sak när det inte finns barn i närheten.

På fredag blir det att handla de sista julklapparna, jag är ute i tid som vanligt, hehe. Jag har en grej kvar till Wilma som jag vet att hon verkligen vill ha, jag hoppas bara att den finns i hennes storlek nu annars får det bli en födelsedagspresent, hon fyller ju endå år i januari. Det är iallafall en Rapunzel klänning som hon tjatat om i en evighet nu, haha.

Nej nu blir det att hoppa i sängen så jag är pigg imorgon. Natti.


Ena bilden tog Andreas med sin mobil :)




Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Vad vill du säga?:):

Kom ihåg mig?
RSS 2.0