Måndag

Har haft en riktigt slapp dag på praktiken, hur lungt som helst, skönt men rätt trist. Bara tre veckor kvar nu, känns lite tråkigt att "lämna" stället nu när man vant sig, dessutom är dom som jobbar där hur bra som helst. I fredags när jag frågade om jag kunde gå klockan två för att hämta W sa dom att jag inte ens behövde fråga innan eftersom att det var en självklarhet att jag skulle få hämta henne tidigare. Så skönt att dom är så lätta, hade varit jobbigt om dom var buttra och sura hela tiden, haha.
 
Min mobil är som sagt på lagning och eftersom jag inte har någon annan kamera för tillfället så har jag inga bilder från helgen heller. Jag funderar på att ringa tele2 och be dom att ge mig kompensation för alla månader jag behövt betala för utan att ens haft en mobil. Även fast det inte är deras fel, kanske bättre att höra av sig till sony eriksson istället. Men måste ändå ringa till tele2 och be dom ta bort 150 kr som jag inte ska betala, står på mina räkningar att jag betalar extra för en dator som jag inte ens har fått. Blir alltid problem när jag ska fixa saker...

Ska lägga mig och läsa lite nu hade jag tänkt, borde plugga men det får bli senare. Funderar på att beställa hem lite nya böcker som jag är sugen på att läsa.



Postat av: Linda & Thelma

Men du! Du skulle haft med mig! Jag hade krävt en ny mobil åt dig på en gång (jag har bråkat ihjäl mig på TRE's anställda sista veckorna) Dom är riktigt less på mig. Jag har haft problem (eller dom har haft driftstörningar i nätet här uppe ) vid 2 tillfällen, så jag har haft halvtaskig mottagning. Jag krävde påfyllning på mitt kontantkort båda gångerna. var trevlig men hård, och ge dig inte. Självklart ska du ha en ordentlig kompensation. Inget snack om saken!

Tele2 är skyldig att fixa det.

Hade jag varit du hade jag i nuläget ringt och sagt att du inte tänker vänta längre på att mobilen som är trasig för 2:a eller 3:e gången. Dom får ge dig en ny, punkt slut! Det är deras ansvar att ta hand om sina kunder och serva dom. jag har ny inloggning, du får maila på fb :)Kram

2010-09-27 @ 23:56:40
URL: http://lindamoonlight.blogg.se/
Postat av: Kim

Som återförsäljare för Tele2 så vet jag att det tyvärr inte hjälper att kontakta Tele2, det är Telekiosken (om jag minns rätt på var du köpte din mobil) som kan, och ska kompensera dig. Tele2 tar bara betalt för den tjänsten som Telekiosken sagt till dem att du har.



Läs på lite om konsumentköplagen också kring hävning av köp, du har laglig rätt att häva ditt köp efter att din telefon haft samma fel 3 ggr (oavsett om din telefon blivit utbytt) eller om din telefon varit på service lång tid, exempel på lång servicetid är tre veckor, 21 arbetsdagar, genom att SonyEricsson godkänner en reklamation på din telefon, denna reklamation ska Telekiosken göra åt dig, och SE godkänner väldigt mycket för att behålla sina kunder nöjda.



Kräv en reklamation, och att du får välja en ny mobil vars pris är samma som priset var på Aino när du köpte den.

Lycka till, och fråga gärna om du vill ha fler tips på hur du ska göra för att få byta telefon!

2010-09-28 @ 00:18:08
URL: http://conspicuous.blogg.se/
Postat av: Kim

Den generella policyn gäller att man ska ha samma fel på telefonen 3 ggr, får man telefonen utbytt på andra servicetillfället, räknas det ändå som samma mobil. Be dem skicka en reklamation till SonyEricsson, Telekiosken kan inte neka dig det, och de kan heller inte säga "det är inte lönt förrän bla bla bla" de VET ju faktiskt inte om SE reklamerar innan de provat göra en rek. åt dig.

Stå på dig, lycka till!

2010-09-28 @ 01:49:11
URL: http://conspicuous.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Vad vill du säga?:):

Kom ihåg mig?
RSS 2.0