Kaffe!

På praktiken beställs det mycket kaffe - latte, espresso, maccihiatio med mera. Jag vill minnas att jag var grym på att skumma mjölk i skolan men på praktiken suger jag, rent ut sagt! Eller så har jag aldrig varit bra, haha. Har iförsig börjat lära mig och idag gjorde jag faktiskt en perfekt cappuccino. En tjej där som har visat mig hur man ska göra på bästa sätt. Har lyckas bränna mjölken ett antal gånger och ibland inte fått något skum alls. Men nu vet jag att man ska köra på full ånga precis under ytan för att få bra skum och bara i några sekunder och att det dessutom ska gå och hålla i kannan utan att man bränner sig. Innan praktiken är slut ska jag iallafall ha lärt mig att alltid göra PERFEKT! Våran dryckes lärare i skolan tjatar hela tiden att vi måste skumma mjölken rätt och att om vi någon gång köper en latte eller liknande ute ska vi kolla om den är bra och om ite, lämna tillbaka den!

Bild från google.se




Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Vad vill du säga?:):

Kom ihåg mig?
RSS 2.0