Shopping och körkort

Idag har vi varit i skärholmen, jag skulle fixa nya linser så vi passade på att gå runt i centrumet ett tag. W hittade en snygg tröja på polarn och pyret som vi köpte. Var inne på hm och skulle kolla om dom fått in lite nya höstkläder i hennes storlek, men det finns aldrig. Har alla barn i 4-6 års åldern eller? Det enda jag hittade var jackan jag kollat på men igår var hon och A och shoppade i stan och då köpte dom en liknande kappa så då kändes det onödigt att köpa en till. Skor fanns inte heller i hennes storlek. Hittade iallafall mössan till henne, visste inte vilken storlek hon skulle ha, hon har ju ganska stort huvud så 3-5 års mössorna var nästan för små och 6-8 års mössorna alldeles för stora.
Hos optikerna fixade jag iallafall syntestet till körkortet också, slapp till och med betala eftersom jag redan går där, inte för att 100 kr är speciellt dyrt men ändå. Har fått hem räkningen om körkortstillstånd så ska bara betala den och sen skicka in syntestet så att jag kan få tillståndet. Iallafall en början. Fick teoriböcker av Alex idag också, ännu en kostnad mindre. Snart ska jag gå handledarkursen med mammas man så att jag får börja köra också, kommer bli alldeles för dyrt att bara köra i körskola, jag som aldrig kört en bil. Räknar iallafall att det kommer ta 2 år innan jag får körkort, hahaha.

Imorgon är det bio som gäller på förmiddagen. Har blivit bjuden på premiären av Mumin och kometjakten. Blir nog skoj! Ikväll ska vi bara mysa och ta det lugnt.


Becca, jag och W i sommras på pride. <3


Postat av: Sara

Jag tog körkortet på 5 månader och då hade jag heller aldrig kört bil tidigare =) Iof, jag körde 2 gånger i veckan på körskola och nån gång i veckan hemma! Lycka till i alla fall =)

2010-10-02 @ 19:48:10
Postat av: Maria

Vilken härlig bild på söta Pippi

2010-10-02 @ 22:55:44
Postat av: Miah- Mamma till Julia <3

Jag tog mitt på ca 5månader. Då hade aldrig jag kört bil innan. körde lite på körskolan och sen har ju en yrkeschafför till pappa så då gick de fort att lära sig allt. Men vill du och satsar så klarar du det fort.

Jag jobbade 100% dessutom när jag tog mitt körkort.

Men se till att köra så fort familjen ska åka någonstans. On de så är till affären så är de bättre än inget.

2010-10-03 @ 09:21:53
URL: http://miahsblogg.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Vad vill du säga?:):

Kom ihåg mig?
RSS 2.0