starta eget

Att sova är överskattat, nej men jag fastnade med annat och insåg nu hur mycket klockan faktiskt är. Ska lägga mig när som helst. Har suttit och surfat runt och letat efter lite bra information om att starta eget företag. Jag och Becca är riktigt sugna på att starta något eget, inom restaurang då. Vi har funderat mycket på catering till och börja med, men min dröm är ju att någon gång i framtiden starta ett eget mysigt litet café. Grejen är den att jag inte riktigt förstår hur man börjar, är det jag som är trög? Jag och Becca har pratat lite om att vi skulle behöva hitta en lokal till att börja med, båda studerar ju fortfarande så vi har ju inte direkt feta bra ekonomin. Just nu så jobbar vi mest extra på bröllop, fester med mera. Kanske att det skulle vara något? Typ som ett bemanningsföretag eller vad man ska kalla det, som hyr ut både servis personal och lagar mat. Jag är ju mest inriktad på allt som har med servering att göra och Becca inom kök. Frågan är som sagt, hur börjar man? Kan ju säga att vi redan skaffat visitkort, mest för att folk vi jobbar hos blivit riktigt nöjda och alltid frågat efter det, vissa tror till och med att vi kommer från företag. Haha, jag och Becca alltså, vi kommer slå stort!



Postat av: REBECCAS

vi äääääger :D <3

2010-08-15 @ 20:33:49
URL: http://riibeccas.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Vad vill du säga?:):

Kom ihåg mig?
RSS 2.0